جمع بندی کلیه مقاله های نجومی فصل چهارم – ماه(۱)

کلیه مقاله های فصل چهارم ( ماه- قسمت اول ) به صورت یک فولدرZeep  شده تهیه می شود که شامل ۱۰ فایل PDF که در۱۰ بخش مجزا تهیه شده است . این فایل ها همه آن چیزی است که تا اینجا روی سایت قرار داده شده است و به منظور آموزش مقدماتی نجوم می باشد .

۱–  اهداف این فصل

این فصل در مورد ماه تهیه شده و از ابتدا خصوصیات عمومی ماه را شرح داده و بعد به شرح جغرافیای ماه و زمین شناسی ماه می پردازیم .
همچنان که علم جغرافی شناخت سطح زمین و علم زمین شناسی به درون زمین و پدیده های در ارتباط با آن می پردازد در کره ماه هم می توانیم از همین اصطلاح استفاده کنیم ولی به جای جغرافیای ماه از “ماه سنجی” و به جای زمین شناسی از “ماه شناسی ” استفاده می کنیم .
در بقیه قسمت های این فصل به خصوصیات اختصاصی ماه همچون شکل و رنگ و نور ماه خواهیم پرداخت . و بقیه مباحث مربوط به ماه در یک فصل جداگانه مطرح خواهد شد .
در فصل بعد تحت عنوان ماه (۲)  به تمام مسائل مربوط به کره ماه ( یگانه قمر زمین ) همچنین تاثیراتی که ماه و زمین روی یکدیگر می گزارند از جمله کسوف و خسوف و جزر و مد و… خواهیم پرداخت .

۲–  مقاله های این فصل

فهرست و لینک مقاله های این فصل ( به ترتیب ) در اینجا آورده می شود برای مطالعه هر کدام از بخش ها به روی ان کلیک کرده و مطالعه کنید.( این فصل در حال کامل شدن است لینک مقاله های بعدی بعد از انتشار بر روی این صفحه قرار خواهد گرفت)

۱- مشخصات عمومی ماه

۲- جو و آب روی ماه

۳-آسمان و افق در ماه

۴- جغرافیای  ماه ( ماه شناسی )

۵- زمین شناسی ماه ( ماه شناسی )

۶- خلقت ماه

۷- دوره تناوب و فاصله ماه

۸-شکل و چهره و اندازه ماه

۹-نور ماه

۱۰ -چرا ماه به رنگ های مختلف دیده می شود ؟

برای درک بهتر مطالب بهتر است مطالب را به همان ترتیب که شماره گزاری شده و آورده شده مطالعه کنید و بخصوص به شکل ها هم توجه کنید مطالب فایل های PDF به ترتیب به این صورت است .
برای خواندن هر قسمت مقاله می توانید روی آن کلیک کنید.

بعد از باز کردن فایل Zeep(در صورتی که برنامه ای برای باز کردن فایل های Zeep در کامپیوتر و یا اندروید ندارید می توانید بسته به سیستم خود از این لینک ها دانلود کنید ) برای این که بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است فایل های PDF تهیه شده را به همان ترتیبی که آورده شده مطالعه کنید ( برای خواندن  فایل های PDF باید برنامه Adobe PDF Reader روی سیستم شما نصب شده باشد برای نصب این برنامه  اینجا را کلیک کنید)

برای مطالعه مقاله های روانشناسی اینجا  را کلیک کنید .

عکس های طبیعت, طبیعت خوانسار , شکوفه های بهاری  , گلستان کوه ,دانلود آلبوم های کامل بهترین و زیباترین عکس ها ,آلبوم هائی با صدها عکس کیفیت بالا ,  در هیچ کجای اینترنت این عکسها را پیدا نمیکنید , عکس هابدون استفاده از تکنیک های فتوشاپ تهیه شده , کاملا طبیعی 

برای آموزش کامل و حرفه ای گوگل مپ روی شکل زیر کلیک کنید

همه جیز در مورد گوگل مپ

۱) هر گونه اظهار نظر را در فرم اظهار نظر کاربران وارد کنید .
۲) نظرات بعد از تایید مدیریت نشان داده می شود .
۳) با انتقادات و پیشنهادات سازنده خود ما را هرچه بیشتر  همراهی کنید . مدیریت از انتقادات و پیشنهادات سازنده شما استقبال میکند .
۴) هرگونه بهره برداری : کپی تمام و یا قسمتی از مطالب این سایت بدون ارجاع منبع آن ممنوع می باشد .
۵) تکثیر فایل های Pdf با ذکر منبع آزاد ولی فروش آن تحت هر عنوان و با ذکر منبع هم ممنوع می باشد .

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.